Onze Scheuerle-Kamag K25 H modules kunnen meer dan 700 ton verplaatsen

Als eerste in Nederland beschikt M.J. van Riel over een viertal Scheuerle-Kamag K25 H modules met in totaal 18 aslijnen. Deze modulaire trailers onderscheiden zich door het feit dat ze zowel autonoom op lage snelheid, alsook getrokken op normale snelheid kunnen verplaatsen.

M.J. van Riel bood reeds een totaalpakket op gebied van kraanverhuur, (exceptioneel) transport en industriële verplaatsingen. In juli 2016 werd deze vloot nog eens uitgebreid met een viertal Scheuerle-Kamag K25 H modules. De in totaal 18 aslijnen hebben een gezamelijk laadvermogen tot en met 720 ton.

De Scheuerle-Kamag K25 H PB

De Secheuerle-Kamag K25 H kan op verschillende manieren gebruikt worden. De meest voor de hand liggende combinaties zijn als SPMT, eventueel met meerdere modules gekoppeld,  dan wel als trailer met een hydraulische nek of als getrokken module. Omdat de aandrijving van de assen uitgeschakeld kan worden is het mogelijk om tot 80 km/uur te rijden. Wanneer de K25 H als trailer gebruikt wordt, dan kan de PowerBooster automatisch de aandrijving inschakelen als de snelheid daalt naar minder dan 14 km/uur. De 18 aslijnen van M.J. van Riel hebben een netto laadvermogen van meer dan 700 ton. Bij transporten van deze omvang komt het regelmatig voor, dat meerdere trekkers moeten worden ingezet om een helling te nemen. De PowerBooster uitvoering spaart bij zware transporten daarentegen één en soms wel twee trekkers uit. Tot voor kort werden modules op een oplegger naar de laadplaats gebracht en na de klus weer op een trailer afgevoerd. De K25 H kan echter achter een trekker in het normale verkeer worden vervoerd naar de werklocatie. Dit levert een enorme besparing op. In de totale order heeft M.J. van Riel, naast 18 aslijnen ook een hydraulische zwanenhals en twee 150-tons draaischamels besteld van het merk Scheuerle-Kamag.

Route van slechts 150 meter

Op 6 september staan twee grote machinedelen in Tilburg klaar voor verscheping naar Amerika. M.J. van Riel is ingehuurd voor de eerste 150 meter van de lange vaarroute. De twee delen wegen 300 en 320 ton. Voor het transport uit de fabriek zijn twee modules gekoppeld: een aangedreven modulaire trailer met 6 aslijnen gekoppeld aan een module met 4 aslijnen. Op de kade worden de delen met twee zware kranen in een binnenvaartschip geladen met bestemming Rotterdam alwaar de lading wordt overgeladen op een zeeschip.

M.J. van Riel beschikt over een grote vloot kranen en materieel voor exceptioneel transport. Met de huidige investeringen zet M.J. van Riel zich duidelijk op de kaart in de speciaal transportbranche. Tot voor kort kon ‘slechts’ 150 ton in één keer worden vervoerd. Die grens is nu verlegd naar meer dan 700 ton. De kracht van Van Riel? Enthousiast, gemotiveerd personeel gecombineerd met het modernste equipment. Een deskundig team van engineers, projectleiders en operationele medewerkers staat klaar om uw projecten van A tot Z te ondersteunen.


Interessant? Lees dan ook:

  • Nieuws

    Straks vaart de MD10 aan kop van de Sail-vloot

    MIDDELHARNIS – Het was een langdurige precisieklus, waarvoor M.J. van Riel industrial movements alle lof kreeg, die in de loop van de vrijdagmiddag uitmondde in het plaatsen van de MD10 Johanna Hendrika op de restauratiehelling van de Menheerse werf. 

  • Nieuws

    M.J van Riel investeert in draadlooze Compression Load Cells ofwel weeg en zwaartepunt meet gereedschap of modules

    Met deze aanschaf is het mogelijk wegingen te verrichten voor onze klanten tot 600 ton.
    Met maximaal vier weegpunten van ieder 150 ton kunnen we via een draadloos systeem de gewichten uitgelezen en met behulp van een software pakket is het mogelijk een zwaartepunt calculatie te maken.

  • Nieuws

    Nieuwste type telescoopkraan

    In 2017 mogen we het nieuwste type telescoopkraan van Liebherr - de LTM1450 - binnen onze gelederen welkom heten.

Terug naar boven