Kwaliteit, Veiligheid, Gezondheid & Milieu

Continuïteit en een gezond rendement zijn de uitgangspunten voor M.J. van Riel. Kwaliteit, veiligheid, gezondheid en milieu (KVGM) krijgen daarom hoge prioriteit bij de bedrijfsvoering van M.J. van Riel.

Het belang van een goede relatie met onze opdrachtgevers heeft hoge prioriteit, echter zonder concessies te doen op het gebied van veiligheid en de gezondheid van onze medewerkers en die van anderen, dan wel concessies te doen op de belasting van het milieu.

Wij eisen van alle medewerkers tijdens hun werkzaamheden een actieve rol op het gebied van KVGM. Onze medewerkers zijn gehouden aan de vastgelegde procedures en werkinstructies. Zij worden geïnstrueerd, getraind en gestimuleerd om de negatieve gevolgen tijdens werkzaamheden voor hun gezondheid, veiligheid, welzijn en voor het milieu zoveel mogelijk uit te sluiten.

Certificering

M.J. Van Riel B.V. is een NEN-EN-ISO9001:2008, NEN-EN-ISO14001:2004, VCA-Petrochemie gecertificeerd bedrijf.

Het KVGM-zorgsysteem is een integraal zorgsysteem welke, in overeenstemming met ISO-9001, ISO-14001, VCA-P, minimaal voldoet aan de Nederlandse wet- en regelgeving en is bedoeld om binnen de onderneming bedrijfsprocessen helder en eenduidig te maken naar zowel eigen medewerkers, klanten en andere belanghebbenden.

M.J. van Riel doet waar mogelijk meer dan wat wettelijk verplicht is, maar bij alle vrijwillige maatregelen zullen de inspanningen in een gezonde relatie tot het te behalen nut moeten staan. Daarbij zullen vooral de milieumaatregelen, die ook effect sorteren op de gebieden van veiligheid, gezondheid, welzijn, kwaliteit en efficiëntie prioriteit krijgen.

 

Mijn Hein

Kwaliteit, veiligheid, gezondheid en milieuzaken is meer dan het naleven van regels. Het gaat met name om bewustzijn en gedrag. Iedereen dient zijn verantwoordelijkheid te nemen, zodat onze medewerkers en die van derden aan het einde van de dag veilig en gezond huiswaarts kunnen.

In 2015 is M.J. van Riel B.V. gestart met de gedragscampagne Hein. Hein is ontwikkeld door Arbeid- en Organisatiepsychologen Jules Heijneman en Kim Reuser en werkt aan een cultuur waarin elkaar aanspreken op gedrag en het bespreekbaar maken van lastige situaties normaal en geaccepteerd is.

Iedereen heeft een eigen Hein waardoor iedereen Hein (h)erkent. Hierdoor vindt Hein gemakkelijk draagvlak binnen alle lagen van de organisatie en heeft het een sterk verbindende factor. Kortom

via een open cultuur naar permanente proactieve verbetering.

 

Kunnen we u helpen?

Neem contact op met het KVGM-bureau, bel +31(0)13 458 21 21 of stuur ons een mail.

BENIEUWD NAAR DE PRAKTIJK? ONTDEK ONZE CASES!

  • Case: Leidingbrug Muiderberg

    Transport leidingbrug Muiderberg

    Leidingbruggen zijn er in vele formaten, maar zo groot en zo flink als deze die we naar Muiderberg hebben gebracht zie je ze niet elke dag. Logisch dat het transport van een object als dit dan ook om bijzondere materialen vraagt. Een optimale klus voor één van onze nieuwste aanwinsten: de modulair aangedreven transportunits van Scheuerle.

  • Case: Dakreclame Okura Hotel Amsterdam

    Dakreclame Okura Hotel Amsterdam

    Op het moment dat je uitrukt met groot materieel dan trekt dat vanzelfsprekend flink wat bekijks. In de afgelopen 70 jaar zijn we dan ook best gewend geraakt aan het nodige publiek langs de zijlijn. Maar wanneer je in hartje Amsterdam een straat afzet voor onze grootste kraan met mastverlenging, dan blijft dat uiteraard helemaal niet onopgemerkt. 

  • Case: Fabrieksverhuizing industriële klant

    Fabrieksverhuizing Tilburg

    Iedere locatie is uniek. Dat geldt sowieso voor bouwlocaties in de buitenlucht, maar al helemaal als het gaat om industriële verplaatsingen. Wanneer we productie-omgevingen deels verplaatsen of volledig verhuizen, dan opereren we letterlijk in het hart van een onderneming. En dat zijn bijzondere ervaringen. Zoals bij deze internationaal toonaangevende klant.

Terug naar boven